Fri som en fågel

Då var man tillbaka åter igen. Men denna gången med vilja och ny styrka. Jag har äntligen tagit studenten och kom hem i söndags från stutentresan på Rhodos. Det var nog den roligaste och sjukaste veckan i mitt liv och jag vill bara göra om studenten och resa om & om igen! Nu när jag är färdig med skolan och jag kan bara fokusera på mig och vad jag vill göra med mitt liv. Tack vare denna resan fick jag ny energi och ser livet på helt annat sätt. Jag behövde verkligen denna resan, jag är redo att göra en stor vändning i mitt liv som jag har tänkt på länge och nu vill jag verkligen göra de och det känns sjukt bra när jag väl tänker på de. Jag har även fått tankar att börja plugga nu till hösten och de tankarna hade jag inte för några veckor sen. Jag är mer gladare än någonsin & jag är glad att jag kan lämna ett kapitlet i mitt liv som jag har velat avsluta hur länge som helst, de tryckte ner mig och jag var inte den glada Isabella. Jag var alltid tvungen att tänka på hur jag var och hur jag såg ut. Men nu skiter jag i vad människor tycker om mig och jag vill se ut & vara som jag vill. Det känns otroligt skönt och en stor lättnad. 
 
Nu kan jag äntligen välja själv vilka jag vill umgås med och vad jag vill göra, jag tänker inte lyssna mer på vad människor säger vad jag ska göra och inte göra. Mitt liv och det är jag som bestämmer över de. I skolan var man "tvungen" att umgås med folk för de fanns alltid där och man kunde inte undangå dom. Det känns skönt att inte behöva umgås med folk som man egentligen vill umgås med. Jag känner mig fri som en fågel och jag har hela livet framför mig och jag är lyckligare än någonsin!
 
 
 
 
Min allra bästa vän som har funnits vid min sidan i över 10 år 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0